چهارشنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۳

مرتضی سرهنگی، رئیس دفتر ادبیات و هنر مقاومت حوزه‌ هنری؛

در نوجوانی عضو کتابخانه شدم و خود را مدیون کتابخانه عمومی می‌دانم

سومین نشست «گعده امین» در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران

مرتضی سرهنگی، رئیس دفتر ادبیات و هنر مقاومت حوزه‌ هنری شرایط امروز خود را مدیون کتاب و کتابخانه دانست و گفت: باید مردم را به کتابخوانی عادت دهیم و کتاب‌هایی را ویژه کتاب‌نخوان‌ها تولید کنیم؛ اگر کودکان از دوران مدرسه به کتابخوانی علاقه‌مند شوند تا همیشه با کتاب مأنوس خواهند بود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، مرتضی سرهنگی، رئیس دفتر ادبیات و هنر مقاومت حوزه‌ هنری با حضور در غرفه نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با مهدی رمضانی، دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور دیدار و گفتگو کرد.

در نوجوانی عضو کتابخانه شدم و خود را مدیون کتابخانه عمومی می‌دانم

رمضانی در ابتدای این دیدار به معرفی خدمات کتابخانه‌های عمومی پرداخت و گفت: در حال حاضر، بیش از شش هزار کتابدار در ۳۸۰۰ کتابخانه عمومی، ده‌ها هزار ساعت برنامه آموزشی و فرهنگی اجرا می‌کنند. راه‌اندازی محافل ادبی و محافل قرآن و عترت در کتابخانه‌های عمومی، فصل جدیدی از خدمات فرهنگی اجتماعی نهاد در این دوره است.

وی افزود: در حوزه توسعه فرهنگ مقاومت و پایداری از دستگاه‌های پیشرو و تأثیرگذار در کشور هستیم و تلاش می‌کنیم با اجرای برنامه‌های فاخر در این زمینه فرهنگ‌سازی کنیم.

دبیرکل نهاد با اشاره به برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی گفت: بیش از یک میلیون نفر هر ساله در این مسابقه بزرگ کتابخوانی شرکت می‌کنند و با مشارکت در این جشنواره در واقع افراد با مطالعه کتاب به تولید محتوا می‌پردازند.

رمضانی مجموعه چهار ضلعی هدهد سفید در حوزه کودک و نوجوان را از اقدامات دیگر نهاد برشمرد و تصریح کرد: یک ضلع از مجموعه «هدهد سفید» شامل کتابخانه‌های اختصاصی کودک و نوجوان است؛ در حال حاضر ۱۳ باب کتابخانه ویژه کودک و نوجوان در سراسر کشور فعال است. برنامه تلویزیونی هدهد سفید که از شبکه پویا در حال پخش است، کتاب هدهد سفید و جشنواره نشان هدهد سفید و انتخاب کتاب برتر توسط اعضای کودک و نوجوان کتابخانه‌های عمومی از دیگر اضلاع این مجموعه است.

مرتضی سرهنگی نیز در این دیدار گفت: ۱۶ سالم بودم که عضو کتابخانه عمومی شدم و شرایط امروز خود را مدیون کتابخانه می‌دانم.

وی تأکید کرد: باید مردم را به کتابخوانی عادت دهیم و کتاب‌هایی را ویژه کتاب‌نخوان‌ها تولید کنیم؛ برای نمونه کتاب‌های با موضوع ورزش و با این کار مردم را به خواندن کتاب علاقه‌مند کنیم.

سرهنگی ضمن تقدیر از برنامه‌های ترویجی نهاد گفت: اگر کودکان از دوران مدرسه به کتابخوانی علاقه‌مند شوند تا همیشه با کتاب مأنوس خواهند بود؛ پیشنهاد زنگ مطالعه و کتابخوانی توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور ایده‌ای کاربردی و مناسب است.

در نوجوانی عضو کتابخانه شدم و خود را مدیون کتابخانه عمومی می‌دانم

در نوجوانی عضو کتابخانه شدم و خود را مدیون کتابخانه عمومی می‌دانم

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
8 + 2 =